Museer & näringsliv i samverkan

Tekniska museets Maker Tour-buss. Foto av Emma Fredriksson.

 

Riksutställningar bjuder tillsammans med Kultur & Näringsliv in till ett kostnadsfritt seminarium för dig som vill veta mer och utbyta kunskap om hur museer och näringsliv kan samarbeta på fruktbara och ibland oväntade sätt.​

Den 17 mars presenteras handfasta råd, lärdomar och analyser från representanter ur såväl museisektorn, näringslivet som akademin. Välkomna till en varierad heldag med föreläsningar, övningar och konkreta fallstudier på Postmuseum i Stockholm.

Moderator
Pernilla Glaser, förändringsledare, metodutvecklare och författare.

Föreläsare
Lars Strannegård, professor och rektor, Handelshögskolan.
Johanna Hedgårdh, projektledare samarbeten och sponsring, Tekniska museet.
Anders Lindén, VD, Tango Brand Alliance.
Mirelle Andreasson, business developer, Tango Brand Alliance.
Linda Noréen, programproducent, Kvinnohistoriskt museum.

Fler inslag tillkommer, fullständigt program kommer inom kort.

På seminariet får 40 deltagare plats. Anmälan stänger den 1 mars, eller när deltagarantalet är fullt.

Anmäl dig här >

Datum och tid
Den 17 mars 2017 mellan klockan 09.30–16.00.

Plats
Postmuseum, Lilla Nygatan 6, 111 28 Stockholm.

Pris
Seminariet är kostnadsfritt och anmälan inkluderar lunch och fika. Utebliven plats debiteras 300 kronor.

Dagen arrangeras av Riksutställningar i samarbete med Kultur & Näringsliv.

Kontaktperson
Jonas Eriksson, analytiker på Riksutställningar.
E-post: jonas.eriksson@riksutstallningar.se
Telefon: 0498 79 90 16